Male fliser gulv bad

Male : Velg maling med omhu – særlig dersom det er gulvfliser som skal males. Vanntynnet oljemaling kan brukes på fliser i tørre rom og tørre soner på badet. Fugene på badet er ofte "impregnert" med smuss, kalk og såperester etter mange års bruk. For å få malingen til å sitte må gulvet eller veggen.


Her ser dere hvordan badet så ut før. Gulvmaling har god vedheft og trenger normalt ikke grunning for å feste til fliser, mens til enkelte spraymalinger anbefales det å først påføre en. Badet blir selvfølgelig finere med en heloppussing, men det er et godt alternativ når dette ikke er mulig.


Det du trenger er: 1. En av dem kan være å male flisene. Kan man male flisene på badet ? En god løsning kan være å legge nye fliser på gulvet, siden det er. Dra tørmoppen (den som er beregnet til gulv ) over flisene. Skal du male badet ? Har hørt og sett at det er flere som har malt flisene, både gulv og vegger på badet, med godt (og, i mange av tilfellene, langvarig) resultat.


Male fliser gulv bad

Bilder - Hus og hage. Hjem og fritid › Hus og hageforum. Selv om vi ikke dusjer rett på gulvet ? Går jo ikke rundt på badet med sko, for eksempel.


Male fliser på bad - Hus, hage og oppussing - Diskusjon. Jeg har bestemt meg for å male flisene på badet, og det vil jeg også. Ja, jeg hadde tenkt å bruke Sigural på flisene på gulvet, men hadde. Når det gjelder fliser på gulv, ville jeg gjort en liten vurdering på hvor blank og glatt flisa er.


Male fliser gulv bad

Hadde grusomme fliser på badet så bestemte meg for å male både vegg og gulvfliser med trestjerners gulvmaling. Malingen på veggen holder. Lurer på hvilken maling jeg må bruke på fliser på bad både gulv og vegg?


Male fliser gulv bad

Badet ditt trenger en oppgradering, men du har hverken tid eller økonomien til. Gulvfliser kan være litt mer problematisk å male da disse ofte må tåle mye mer.


Kan jeg male over flisene på badet ? Event hyre en maler ? Her må vi vurdere hvilke fliser du skal male, er det gulv eller veggfliser. Har du dusjkabinett på bad kan flis males, men ikke rundt badekar.


Malermesteren legger til at dersom du likevel skal ta. Jeg har et bad som er år gammelt, med fliser på gulvet. Her har dere litt info og inspirasjon om det å male på gamle fliser. Vi har nettopp kjøpt hus, og på badet er det ¿brune fliser på gulvet og veggene.


De er pent satt opp, men vi ønsker oss et lyst bad. Oppgrader vegger og gulv på en enkel og billig måte ved å male flisene dine.


Så lenge du går for en bestemt type maling som er tilpasset fliser, kan.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Gummilister gulv

Varmepumpehus byggmakker

Trappetrinn fornyer